Conversie Optimalisatie
Het maximale rendement uit uw bezoekers halen?
Het maximale rendement uit uw bezoekers halen?
Een website of webshop is geen doel op zich, maar een middel. De achterliggende doelen zijn bijvoorbeeld verkopen, leads of nieuwsbriefbriefinschrijvingen. Deze doelen worden aangeduid als ‘conversies’. Met ‘conversie optimalisatie’ proberen we zoveel mogelijk doelen te behalen tegen zo laag mogelijke kosten. Hoe we dit doen? Hieronder beschrijven we de belangrijkste werkzaamheden:
Bij de start van een conversie optimalisatie traject loopt Trender eerst de gehele website door. Hierbij controleren we meer dan 100 punten die van invloed zijn op het conversiepercentage. Zo werken sommige websites niet goed in bepaalde browsers. Of de techniek stelt het (nog) niet in staat om conversies goed te meten. De oplossingen voor deze problemen worden uitgewerkt en in de veelal samen met de webbouwer opgelost.
Website statistieken bevatten uitgebreide informatie over het presteren van een website. Bezoekers kunnen worden verdeeld in segmenten om zichtbaar te maken hoe ze zich door de website navigeren. Weet u hoe uw conversies tot stand komen? Of nog beter, waar men afhaakt tijdens dit proces? Via bijvoorbeeld Google Analytics kunnen de meeste vragen al worden beantwoord. Als Analytics Qualified Individual hebben we uitgebreide ervaring met het analyseren van de gegevens en het nemen van de juiste conclusies.
Conversie Optimalisatie wordt meestal ingezet in combinatie met zoekmachine marketing of webshop optimalisatie. Door de bezoekers te monitoren kunnen advertentiecampagnes beter worden bijgestuurd, wat de Return On Investment (R.O.I.) verbeterd.
Door de statistieken nauwlettend in de gaten te houden, kunnen we op trends inspelen. Ook komen fouten sneller aan het licht, zodat deze adequaat kunnen worden verholpen.
Online tests zijn een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Vaak worden websites aangepast op basis van aannames, maar een test kan exact uitwijzen welke variant het beste presteert. Door bijvoorbeeld 50% van de bezoekers een aangepaste variant te tonen, wordt al snel duidelijk of deze aanpassing beter werkt. Dit ongeacht trends of externe factoren. De best presterende variant kan vervolgens worden doorgevoerd (en weer verder worden verbeterd).
Via diverse tools kan Trender vrijwel alles testen, van call-to-actions tot en met complete website redesigns.